Fanstasmele trecutului sau jocul de- a Prietenia.

Am cugetat, tot cuget în ultimii ani și doar la o idee în ultimele luni acea a cultului prieteniei. Am descoperit la una din tonetele de cărți din oraș o notiță scurtă despre logica sentimentelor a lui Theodore Ribot. Grozava carte iar dacă ești destul de atent înțelegi că acest om chiar a înțeles mecanica maladiilor mai bine ca oricare alți psihologi și filosofi. El spune că noi cei prinși în labirinte fantasmagorice obișnuim să înlocuim sentimente precum ura și dragostea cu obiecte iar gelozia ar fi tot un algoritm maladic al materialului sufletului uman doar că ar fi o masă mai mare și mai veche pe care ne sprijinim, nesiguri și cerți că greșim încrezându- ne în cei vechi și străini sufletului, nedivin. Sufletul este divin iar eu zic că și toate celelalte sentimente sunt noduri divine, fără sarcasm, de folos continuității studiului utilitarismului chiar și în arca filosofiei moderne: Relații publice și publicitate, cine ar putea crede că filosofia modernă suporta o așa ramură de studiu și aplicabilitate.

Propun să ne testăm principiile durabilității unei prietenii cu o ușă.

Nu știm unde locuiește un prieten și ne invită să- l vizităm, ne povestește totul dar omite să ne spună despre ușa sa veche și cu certitudine necesar a fi înlocuită. Dacă suntem deschiși îi spunem prietenului că ușa este groaznică și nesigură, dar nu și prietenia noastră căci el prietenul omite nu intenționat să nu ne povestească despre ușa sa veche.

O întâlnire este un eveniment cum am mai descris și în alte articole din acest blog iar prezența unor maladii ne poate spune cât de lung poate fi evenimentul numit întâlnire între prieteni.

Viața în principal este un eveniment. Dacă ușa veche devine subiect de glumă și nu este înlocuită îngrijorarea privind alt obiect vechi din casă este chiar posibil ca tot acest scenariu de până acum să fie considerat un sfat și în cele din urmă prietenul nostru să își schimbe ușa veche cu una nouă astfel apare în relația acestora o ancoră de recunoștiință și respect reciproc.

Descoperim filosofia ca un scenariu al unui eveniment deseori și eu consider că astfel de aplicații prin simularea unei simple relații dintre oameni poate fi epicentrul tuturor soluțiilor interpersonale dintre oameni. Pentru un filosof sau un conceptualist aceste mistere rezolvate pot constitui arce excepționale de recunoaștere a unor noi posibile artefacte misterioase din universul filosofiei interpersonale.

Prefer să anulez nevoia unui cult între prieteni și să iau în considerare prezența unei maladii la fel de complexă ca problemele interpersonale dintre membrii unei familii.

În atenția profesorului meu de Branding, Dl. Gerard Stan, spun că cel mai bun exercițiu în arhitectura limbajului unui profesionist este experiența de a scrie propriile idei despre viață ca atunci când suntem în drumul spre marele interviu, acceptați fiind la marea gală a inovatorilor premianților din Domeniu. Avem un domeniu, da, urmând să îl exploatăm profesionist și în mod unic experimental.


A doua parte a acestui studiu de caz este cea în care ne imaginăm cine sunt prietenii din cercurile mai largi ale grupurilor noastre și tentativa de a descoperi artefactul care va deschide colecția de semnificații, arce, ce ne vor oferi cheile spațiului și a timpului numit concept interpersonal, intercomunicare, societate sau mediu social.

Definirea mediului este relativ ușoară și vom enunța un experiment cu o sumă a tuturor spațiilor, obiectelor, formelor și ființelor ce ne înconjoară.

În experimentul descris în continuare atunci când două prietene se întreabă din gelozie față de a treia persoană care sunt slăbiciunile bărbatului care le influențează percepția și viziunea asupra grupului social, ele au în a lor imaginație slăbiciunea celui mai apropiat bărbat ca simbol material al sufletului sau al micului lor grup, de ce al micului lor grup? Deoarece privind paritatea uriașă a numărului oamenilor din orașul și localitatea noastră în comparație cu o sută de ani în urmă, suntem aproape siguri că există oameni care pot coexista sub coperta aceleași conjurații, acelorași principii și acelorași politici personale, fără să împărtășească trăirile descrise între membrii acestui grup.

Acum ne întoarcem la a gândi omul ca simbol, bărbatul și femeia ca artefacte și mistere ale societății universale.

Ce alte simboluri întâlnim ce se aseamănă cu ființele apropiate nouă? Destul de multe, în principal toteme sau jucării iar privind prin ochii unor tinere este foarte ușor de înțeles că un alt tânăr chipeș ce poate declanșa câteva gelozii poate fi considerat jucăria acestora măcar sub chipul inocenței și al imaginației și nu al realității căci de ar deveni realitate toate fantasmele tinerilor atunci am fi cu totul liberi.

Sunt oarecum nesigur dacă omul ca simbol al reflectării sau al excitației este singurul artefact din harta acestui mic grup de trei fete si un bărbat.

Ce știm despre ei? Tânărul e îndrăgostit de una din fete, cea izolată și ambițioasă dar nu cea mai inspirată și inovativă din anturajul lor iar celelalte două sunt adevărate artiste ale persuasiunii și analizei celorlalți doi. Aceste situații sunt greu de controlat și de conceptualizat fără a crea un nod folosind arcele oferite de toți cei patru membri ai grupului.

Ne întoarcem la morala filosofică a acestor articole și susțin iarăși că Viața este un eveniment și simplul fapt că toți cei patru acceptă să împartă același spațiu cu același scop îi fac liberi să schimbe taberele și tinerele care bârfeau din gelozie pe cea de a treia se pot separa cu usurință iar tânăra care caută răspunsuri în vechile ei cutii conceptuale analizând vechi artefacte, vechi colecții de semnificații cu rol reprezentativ grupului, poate fi cea care va avea curajul să îl accepte pe acest bărbat prietenul și poate chiar iubitul ei.

Taberele se pot schimba cu ușurință atâta timp cât relațiile interpersonale nu sunt afectate de jigniri și constrângeri morale critice.


A treia parte a acestui material este despre singurătate.

După multe tumultoase evenimente, anturaje maladive sau relații întrerupte apare nevoia de singurătate și liniște. În aceste momente tot ce considerăm a fi concepte, noduri arhitecturale ale vieții devin doar colecții de memorii, semnificații ale eșecurilor și victoriilor noastre dar un plus de cunoaștere cultivăm atunci când descoperim în orice eșec o mică victorie.

Devenind colecționari de emoții și sentimente putem deveni cu adevărat magici în viitoarele noastre relații și prietenii dar atunci când balanța negativă înclină către insucces și blocaje trebuie să ne facem curaj și să cerem ajutor iar cel mai indicat este să cerem ajutor mereu atunci când avem un eșec. Cui? Oricui! Unui om în parc, într- o bibliotecă, la teatru, în timpul unui maraton, pur și simplu îl oprim pe cel de alături și îl întrebăm Cu ce am greșit? Așa a noastră intimă balanță va înclina către reușită și vom ști mai ușor atunci când suntem priviți noi și ideile noastre ca simple obiecte cu indiferență și neseriozitate.

Din acest motiv aceste analize ale logicii sentimentelor cu care mă confrunt sunt grozave arce de semnificații și analiză pentru oricare dintre noi.
Fantasmele trecutului sunt sub logica moralității și a cumului social experiențe tenebroase pentru mulți dintre noi dar cu puțin curaj este foarte ușor să te integrezi în noi grupuri ce pot veni cu prospețime și ingeniozitate grupului tău. Fii mereu pregătit să ai un grup nou și păstrează- le pe cele vechi, pentru a fi ușor recunoscut de cele noi.

Comunitatea vorbește.

Top
%d blogeri au apreciat: