Strategii de energizare ale unui brand.

Pentru a gestiona misiunea de energizare a brandului culturii globale am ales două artefacte pentru această aplicație, poate cele mai relevante ale patrimoniului global.

În cele dintâi consider patrimoniul cultural global un brand format dintr- un număr limitat de artefacte cu o colecție de arce, semnificații infinite ce converg unui șir de noduri atemporale dar toate cu un obiectiv comun: conservarea și contiguitatea atributelor vieții în acest univers.

  1. Turnul Eiffel, este o construcție faimoasă pe schelet de oțel din Paris ce măsoară 324 m înălțime. Turnul a devenit simbolul Franței cel mai răspândit la nivel mondial. A fost conceput de către Émile Nouguier, Maurice Koechlin și Stephen Sauvestre, angajați la Eiffel și Co. Gustave Eiffel, inițial reticent cu privire la proiect, a devenit ulterior un mare susținător al său și a cumpărat brevetul. Turnul, care poartă numele său, este una dintre principalele destinații turistice ale Parisului și lumii, cu mai mult de 5,5 milioane de vizitatori anual. Turnul și-a primit cel de-al 200.000.000 vizitator la 28 noiembrie 2002.Structura a fost construită între anii 1887-1889. Aceasta urma să servească drept arc de intrare la Expoziția Universală (1889), un târg mondial ce sărbătorea centenarul Revoluției franceze. A fost inaugurat la 31 martie 1889 și deschis pentru public la 6 mai. 300 de muncitori au unit 18.038 de piese de oțel pudlat, folosind două milioane și jumătate de nituri. Luând în considerare standardele de siguranță din acel moment, este remarcabil faptul că un singur muncitor a murit la construcția turnului și anume în timpul instalării lifturilor. Lifturile originale funcționau cu ajutorul unui sistem hidraulic, pe când lifturile actuale sunt electrice.

    Turnul are 300 m înălțime, excluzând antena din vârf, ce mai adaugă 20 de metri și o greutate de peste 10.000 de tone. Când a fost construit era cea mai înaltă clădire din lume. Întreținerea turnului include utilizarea a 50 de tone de vopsea maro închis, la fiecare 7 ani. Depinzând de temperatura aerului, Turnul Eiffel își schimbă înălțimea cu câțiva centimetri datorită contracției și dilatării aliajului de metale.

     

    Semnificații atribuite: unitate, identitate, europenizare.

  2. Statuia Libertății din New York este un monument în portul „Liberty Island” din orașul New York. A fost plasat în anul 1886 la intrarea portului de pe insulă cu scopul de a transmite călătorilor sosiți salutul de bun venit pe pământ american. Statuia este un cadou al Franței făcut Statelor Unite ale Americii cu ocazia aniversării a 100 de ani de la câștigarea independenței Statelor Unite și inaugurată de președintele Grover Cleveland la 28 octombrie 1886. Statuia este un simbol de bun venit pentru toată lumea: americanii care se întorc în țară, vizitatori și imigranți. Sculptorul care a făurit statuia este Frederic Auguste Bartholdi. Gustave Eiffel (cel care a realizat Turnul Eiffel) a creat armătura Statuii Libertății. Statuia din cupru, reprezentând Zeița Libertății, a reprezentat un cadou pentru Statele Unite din partea Franței, ca simbol al prieteniei dintre cele două națiuni. Piedestalul statuii a fost construit de Statele Unite. Oficial, statuia a fost dată Statelor Unite ale Americii la 4 iulie 1884, transportată de fregata Isere și montată definitiv în locul unde se găsește și astăzi. În 17 iunie 1885, Statuia Libertății ajunge în portul orașului New York.
    La Liberté éclairant le monde, Grădina Luxemburg, Paris. Statuia Libertății al cărei nume original complet este „Libertatea Luminând Lumea” (în franceză la Liberté éclairant le monde), a fost opera sculptorului Frédéric Auguste Bartholdi (1824—1904). Primul model, la scară mică, turnat în bronz, a fost realizat în 1870 cu ocazia expoziției universale de la Paris din 1900. Din anul 1906, ea se găsește în grădina Luxembourg, din Paris. Proiectul inițial era destinat unui far monumental, plănuit a fi amplasat la intrarea în Canalul Suez, având ca motiv de inspirație Colosul din Rodos.
    Semnificații atribuite: libertate, autenticitate, identitate.
    Scopul construcției acestui artefact a fost resemnificarea identității tânărului stat american.

Aceste două mari artefacte devenite simboluri ale națiunilor lor au impulsionat turismul global și astfel omenirea și- a consolidat inițiativa spre un capitalism cu o identitate globală. Preluând aceste două artefacte ale brandingului global propun ca strategii de energizare o bună cunoaștere a rolului acestor două obiective turistice în arhitectura brandului patrimoniului global. Clasându- se ca artefacte turistice imaginea acestor monumente este folosită pe hărțile locale, cărți poștale, monezile din parcurile de distracții, pe inelele de logodnă sau pe orice material ce dorește să transmită un mesaj pliat potrivit cu semnificațiile acestor artefacte.

Strategia de energizare propusă de mine constă în reactualizarea brandului, în rebranding, în resemnificarea mesajelor, textelor publicitare sau a sloganelor brandurilor ce intră în relație de energizare cu valorile și beneficiile aduse de aceste artefacte, branduri comuniale.

Propun ca subiect de dezbatere:

Ce alte noi atribute și valori comuniale sunt oferite de brandurile obiective turistice?

 

 

 

Comunitatea vorbește.

Top
%d blogeri au apreciat: