Un nou început cu un altfel de sfârșit, pentru Filit

Agenda de idei pentru anul acesta este oferită după semnarea contractului de solidaritate și include: date- mici precum cele culese de la ediția trecută a festivalului:„ Căminul FILIT, pentru studenții care își doresc să fie voluntari dar nu au cazare peste vară în Iași!

Notă de lucru: Mă voi implica direct ca observator pentru a vă oferi cele mai performante buletine de analiză și studii de caz.

            Ce materiale sunt relevante pentru a crește gradul de interes a organizatorilor FILIT față de Agenda de Idei a Agenției de PR din Str. Ipke?

Agenția de PR are rolul de a rezolva probleme: ce fel de probleme? Cele de contagiune socială[1] a mesajelor publicitare.

La ultima ediție buletinul meu de analiză a fost dat peste cap de mesajele„ guerilla” ale hubului cultural Hubrica iar datele culese au fost atât cât se poate vedea la începutul acestui material, nimic mai mult.

Datorită conectabilității și gradului de recunoaștere publică mare a comunității de„ antreprenori sociali” din mediul Hubrica„ inimile semaforizante” au atras interesul promocrat al multor altor publicitari în a- și implica companiile în creativismul publicitar de tip emoțional.

Am ales să scriu în acele momente două sau trei articole despre imitație în publicitate dar articolul din nota de subsol este cel care deconspiră activatorul și stimulatorul integrării emoției cu imitația[2] în planul nostru local publicitar. E o reclamă destul de curioasă din Piața Unirii din Iași.

Am urmărit influențele acestui act promocrat din scena locală în tandem cu organizarea și manifestarea evenimentelor Filit. Am cerut chiar și un afiș de la barul Retro( e încă acolo aproape de strada unde locuiam), pentru noua mea activitate de colecționar.

Anul acesta mi- am propus să aflu mai multe despre organizatori și datorită unui proiect de cercetare a stimulatorilor și activatorilor vizuali dintr- un material grafic; am aplicat chestionare la Festivalul Șotron, un alt eveniment al Muzeului Literaturii Române din Iași, care are sub tutelă și Festivalul Filit. Mi- am propus să devin membru rezident al implicării în creaționismul publicitar din jurul acestor evenimente și am apelat la Dra. Director adjunct: Amelia Gheorghiță, pentru a- mi furniza date- mici care mă vor ajuta la prelucrarea unui buletin de analiză( în mediul antreprenorial creativ al publicitarilor din România formularul trimis Ameliei este numit Buletin de analiză sau Brief Creativ și este doar una din cele două coperte ale instrumentului meu de analiză).

Sunt încrezător în ingineria valorii instrumentelor mele de investigare și documentare a evenimentelor, serviciilor sau produselor locale, pentru că aleg doar acele parteneriate, care au obiective de expunere în zona urbană a municipiului Iași și astfel reușesc să cunosc tot mai bine„ comunitatea de industrii partenere”; ale oricărui tip de concept creativ sau social antreprenorial.

Activitatea mea profesională este derulată prin semnarea unui contract de solidaritate și implică următoarele sarcini:„ a) buletine de analiză cu obiective de observare a comportamentului brandurilor- cetățene și a organizațiilor de afaceri din comunitatea dumneavoastră de industrii partenere; b) documentare de date- mici„ arbore” prin metoda interviului și a focus grupului, pentru informarea- educarea personalului angajat sau voluntar responsabil cu implicarea creativistă în promovarea serviciilor sau a evenimentelor dumneavoastră; c) publicare de studii de caz, care includ date- mici„ arbore” culese cu ajutorul interviurilor și a buletinelor de analiză: focus; d) publicare și distribuire a materialelor documentare (studii de caz și buletine de analiză) în format print sau digital către clienți sau parteneri sub„ umbrela” identitară a organizației dumneavoastră de afaceri.”

Am primit câteva critici ca răspuns la ultimele mele oferte de colaborare către o altă nișă de antreprenori locali non- culturali. În mod pragmatic mă așteptam la răspunsuri ca„ Mulțumim pentru intenție. Revenim cu un răspuns în trei zile lucrătoare!” În schimb cineva îmi cere să renunț la formatul unei scrisori de afaceri și să scriu o ofertă precum aș vinde pâine. Nu i- am răspuns la provocare dar l- am invitat să ne cunoaștem.

Produsul are o funcție,( funcția exercită un rol), iar rolurile bine executate aduc beneficii,( beneficiile sunt fructele contractului), ca„ rod” al ideilor, pentru a cunoaște„ beneficiile” trebuie să știi„ ideile”. Am vrut să- l întreb:„ Eu ce rol mai am în viitoarea mea activitate dacă algoritmul de conectabilitate a scenei interioare este cerut înainte de a semna contractul și de a- l valida prin plata remunerației de executare?”

Mediul publicitar se schimbă! De ce? Pentru că apar tot mai mulți creatori și identitatea conceptelor lor trebuie protejată pentru a evita o devalorizare a ideilor. Ingineria valorii creaționiste a unui produs publicitar este un proces îndelung de culegere a datelor- mici , interviuri, testări, evaluări și analize de conținut extensibil mesajelor d- voastră.

Ce s- au întâmplat cu mesajele d- voastră publicitare după închiderea festivalului?

Ați obținut o evaluare a campaniei d- voastră publicitare?

Au fost mulțumiți artiștii( scriitorii) locali de implicarea creativistă în crearea produsului publicitar?

Ați întrebat agenția de„ web design publicitar” dacă au contracte de publicitate cu revistele de tranzit local?

Foarte multe organizații angajează agenții de web design„ publicitar” pentru promovarea identității lor dar acest tip de colaborare oferă marketing și atât iar când diversitatea artefactelor culturale lipsește cu desăvârșire salvarea vine de la participanți, probabil din empatie pentru comunitate.

O agenție de publicitate are o sarcină globală asupra imaginii organizației( de afaceri sau non- guvernamentală): a) contractează spații publicitare în ziare, reviste locale și extra- urbane; b) agentul de publicitate sună studiourile de creație publicitară și agențiile locale de PR pentru a obține materiale și date publicitare utile portretului robot al publicului țintă; c) agentul de publicitate împreună cu ofițerul de PR evaluează rezultatele campaniei publicitare precum o echipă de analiști financiari și împreună comunică rezultatele organizației partenere.

Acestea sunt rolurile publicitarilor și puteți găsi toți acești actori în comunitatea noastră doar că trebuie să întrebați pe cine trebuie. Google- ul nu este„ dirigentele cel mai onest” al informației locale.

Am trimis oferta de colaborare către personalul Muzeului Literaturii Române din Iași iar acum urmează să public acest material. Avantajul buletinelor de analiză Dr. Ipke: mesajele prelucrate prin „algoritmul” principiilor proximității, continuității, extensibilității și a dragostei de oameni devin extensibile adică lipicioase sau uneori contagioase așa cum s- a întâmplat cu Inima semaforizată a creatorilor rezidenți ai hubului Hubrica.

 

[1] Anul trecut pe vremea aceasta numeam contagiunea socială imitație publicitară.

[2] http://bloog.ipke.fun/emotie-si-imitatie-in-publicitate/

Comunitatea vorbește.

Top
%d blogeri au apreciat: